Volkswagen a prezentat noul său model Amarok: de ce se aseamănă cu Ford Ranger
Segmentul pickup-urilor din Europa rămâne mic, motiv pentru care VW va viza cumpărătorii premium, mai degrabă decât utilizatorii comerciali.
Pickup-ul Amarok de a doua generație de la Volkswagen, rezultatul unei colaborări cu Ford, este mai lung decât modelul actual, are capacități off-road îmbunătățite și vine cu o nouă suită de funcții de asistență pentru șofer.
Dimensiunile lui Amarok se potrivesc cu Ford Ranger. Pickup-urile au, de asemenea, motoare și sisteme de propulsie.
Amarok a fost proiectat în Australia și va fi construit în Africa de Sud, a declarat VW Commercial Vehicles la dezvăluirea pickup-ului.
Vânzările vor începe până la sfârșitul anului în Belgia, Africa de Sud și Luxemburg. Livrările vor începe în Australia și Noua Zeelandă în ianuarie, urmate de toate țările europene. Lansarea va continua în Orientul Mijlociu în februarie, urmând să urmeze alte țări începând din aprilie.
Volkswagen nu a anunțat prețurile.
Specificații tehnice
Având 5350 mm lungime, noul model este cu 100 mm mai lung decât versiunea actuală, mărind dimensiunea totală a cabinei și spațiul pentru picioare pentru al doilea rând pentru modelele cu cabină dublă, a spus VW. Va fi disponibilă și o versiune cu o singură cabină. Ampatamentul crește cu 173 mm până la 3270 mm.
Sarcina utilă este de 1,2 tone, iar capacitatea de remorcare este de 3,5 tone, a spus VW. Într-un semn din cap către tendința de „aterizare” sau de explorare off-road, Amarok poate transporta până la 350 kg pe acoperiș, despre care VW spune că poate suporta un cort opțional pentru patru persoane.
Amarok este disponibil cu cinci configurații de motor turbo: trei diesel de 2,0 litri, cu patru cilindri, cu 150, 170 sau 205 CP; un motor diesel de 3,0 litri cu șase cilindri și 250 CP și un motor pe benzină de 2,3 litri cu patru cilindri și 302 CP. Cifrele vor varia ușor în diferite piețe, a spus VW.
Versiunile cu putere mai mare vor avea o transmisie automată standard cu 10 trepte cu schimbător electronic. Alte transmisii includ o automată cu șase trepte și manuale cu cinci și șase trepte.
Amarok va fi disponibil și cu sistemul VW cu tracțiune integrală part-time sau full-time 4Motion, cu sistemul permanent standard pentru motorul diesel cu șase cilindri. Off-roading-ul este îmbunătățit cu o adâncime de vad de 800 mm comparativ cu 500 mm la versiunea actuală.
VW a poziționat Amarok ca un pickup premium și a adăugat caracteristici de siguranță și confort. Printre acestea se numără peste 30 de funcții ale sistemului avansat de asistență pentru șofer (ADAS), dintre care 20 sunt noi pentru Amarok, inclusiv asistență la parcare și asistență la viteză.
Interiorul
De asemenea, nou este sistemul de infotainment, cu opțiune de un ecran tactil central de 10 sau 12 inch și un panou de instrumente digital de 8 inchi sau 12 inchi.
Alte opțiuni includ un sistem de sunet premium Harman Kardon, jante din aliaj de 21 de inchi, accesorii, inclusiv cutii de scule cu blocare și suporturi pentru biciclete și o husă electrică pentru pat.
Pick-up-ul este disponibil în cinci niveluri de echipare, inclusiv o ofertă entry-level, urmată de modelele de nivel mediu Life and Style, o ediție PanAmericana destinată mulțimii de off-road și modelul Aventura orientat spre urban, cu exterior și interior premium.
Carsten Intra, CEO-ul VW Commercial Vehicles, a declarat că Amarok ar putea fi electrificat în viitor.
„Ceea ce trebuie să facem acum este să ne uităm pe piețe pentru a găsi când este momentul potrivit pentru a-l aduce pe piață”, a spus el. „Este un domeniu de acțiune interesant pentru viitor”.
VW Commercial Vehicles a vândut deja peste 830.000 de Amarok de prima generație în Europa, Australia, Noua Zeelandă, Africa, Asia de Nord și America de Sud și Centrală.
Ford Ranger și Toyota Hilux rămân lideri de piață, Mitsubishi L200 și Isuza D-Max fiind, de asemenea, populare în anumite țări.